af Pat O'Reilly

Køb fra udgiver - Prøvesider - Anmeldelser - Flere detaljer - Om forfatteren

Matching the Hatch, Pocket Edtion 2017, af Pat O'Reilly Matching Hatch - sandsynligvis den mest succesrige 'lystfiskers entomologi' nogensinde - mere end 30.000 solgte eksemplarer x

"Den væsentligste ledsager af alle fluefiskere, der ønsker at forbedre deres viden, få resultater og nydelse af flod-, vand- eller stillevandsørrederfiskeri"

Vi har i øjeblikket ingen aktier, men her er et link til at købe direkte fra udgiveren ...

Flere detaljer

Fuldstændigt revideret og opdateret til at dække de seneste ændringer til taxonomi (videnskabeligt navngivningssystem) for vandinsekter. Store billeder af de vigtigste insekter og andre skabninger, som ørred lever af; klare, koncise detaljer om udklækningstider, placeringer og krav til levesteder plus store billeder og bindingsdetaljer til matchende efterligninger bundet af verdens bedste flydressers, herunder Charles Jardine, John Beer, Mike Weaver, Neil Patterson, Bernard Venables, Donald Downs og Brian Clarke. (224 sider i fuld farve; praktisk pocketformat i lommeformat)

ISBN: 978-1853108228

Anmeldelser

"Titlen siger det hele virkelig! Denne bog handler om at finde ud af, hvad ørred spiser, og hvilken flue du kan bruge til at 'matche lugen' og øge dine chancer for succes med at fange en eller to, uanset hvor du tilfældigvis er. Du behøver ikke at være ekspert for at bruge denne bog, da den er praktisk lagt ud til at give dem af os, der stadig lærer det grundlæggende, et forspring ved valg af fly i afsnit 1, men du kan godt ende med at blive en, når du sidder fast ind i al den storslåede fotografering af de vilde insekter og de kunstige flue-mønstre i de følgende afsnit. Jeg kunne ikke lade være med at blinke frem og tilbage gennem bogen og spekulerede på mig selv, om jeg havde set den billen før eller den bestemte farve? Fluemønstrene er leveret af en lang liste over kendte navne i fluefiskeri og fluebindingsverdenen,vidnesbyrd om forfatteren Pat O'Reillys 40 år i fluefiskesektoren og mange kontakter gennem årene. Der er også nyttige tip til, hvordan man bedst fisker fluerne også - værd at bemærke!

Uddrag fra 5-stjernet anmeldelse af den nye Pocket Edition, Fish and Fly , februar 2017 - læs hele anmeldelsen online ...

"Når det kommer til at vælge en bog for at lære om de bugs, vi ser på floden, deres miljø og fluer, kan vi binde for at replikere dem, der er ingen finere bog end Pat O'Reilly's Matching the Hatch. .. Der er få bøger jeg kan tænke på det er "must-haves", men dette er bestemt en af ​​dem. "

Uddrag fra anmeldelse om Eat Sleep Fish - læs hele anmeldelsen online ...

Nedenfor er et kort valg fra de mange anmeldelser af den første udgave af Matching the Hatch:

.. bedste af flok ...

Brian Clarke, The Times

"Fremragende ... de fantastiske fotografier og forklarende tekst gør denne bog til en af ​​de bedste af sin art - afgørende for enhver nybegynder og af stor interesse for enhver fluefisker."

Ørred og laks

"... klare, fremragende makrofotografier gør dette til en væsentlig ledsager af alle fluefiskere, der ønsker at forbedre deres viden, fangstresultater og nydelse af flod- eller stillevandsørreder ...

Som en person, der lige er begyndt ad efterligne fluefiskeri og binde, har jeg fundet denne bog en uvurderlig tilføjelse til mit bibliotek. Det er en fantastisk guide til, hvad ørred kan fodre på hele året, og vigtigst af alt er det skrevet for Storbritannien. Det er ikke, hvad jeg oprindeligt forventede, da det ikke er en fluebindende bog. Det er dog fantastisk! Bogen er gjort klar og er opdelt i de forskellige årstider, så du ved, hvad du skal passe på på forskellige tidspunkter af året. For fly-niveauerne blandt os er korte beskrivelser og fotos inkluderet af fluer, der skal bruges til at efterligne hver beastie. Mit eget projekt i de næste par uger er at binde Magnificent Seven and the Deadly Dozen fra denne bog. Køb det, læs det, og vigtigst af alt, nyd det . "

Fra en af ​​de mange 5-stjernede anmeldelser på Amazon

"Hvis du kæmper for at identificere fluer og ikke er sikker på, hvordan du vælger en efterligning, så er dette bestemt bogen for dig. Illustreret med en hel række kvalitetsfotografier, Matching the Hatch er klogt gennemtænkt ... vi kan lide denne bog så meget, at vi bruger det dagligt til at hjælpe med at vejlede vores gæster! "

Nick Hart & Henry Gilby, fluefiskeriinstruktører og tv-selskaber

Der er mange flere anmeldelser som disse, både i lystfiskepressen og online.

Om forfatteren

Pat O'ReillyPat O'Reilly MBE har fisket i mere end 50 år, hovedsageligt efter ørred og havørred i floder og vandløb. Som APGAI-kvalificeret fluefiskerinstruktør løb han fluefiskekurser i Wales og i udlandet i næsten tredive år. I 12 år var han formand for miljøagenturets rådgivende udvalg for fiskeri, økologi og rekreation i Wales, og indtil marts 2013 var han rådsmedlem og næstformand for Countryside Council for Wales (nu Natural Resources Wales). Pat har også været medlem af regeringens fiskerilovgivningsgruppe og bidrager hyppigt til ørred og laks, gamefisher, walisisk land, fluefiskeri og fluebinding og adskillige andre vildtfiskeri og landskabsmagasiner.

Pat's andre bøger inkluderer Tactical Flyfishing (1990); En introduktion til fluebinding; Flodørredfiskeri; Fluebinding; Fiskeri Wales (Ed); Ørred- og lakseguiden til fiskeri i floderne i Wales; En fluefiskerguide til Teifi-dalen og mange flere.